Harika Yorumlar





Konu Bilgileri;
Konu : Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri
Yorumcu : Hy_Tr     
Yorum Sayısı : 5 Görüntüleme : 1425
Etiketler: Dengeli, BeslenmeYararları, Kronik, Hastalıklarda, Beslenme, Önerileri,
Cevapla  Gönder 
 
Değerlendir:
  • 28 Oy - 2.68 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri
12-21-2009, 07:52 PM
Mesaj: #1
yeni Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri

<P><STRONG>Hastalıklardan korunmak, daha uzun yaşamak, genç kalabilmek insanların hep ilgisini çekti ve bunların beslenme ile olan ilişkileri beslenme bilimini oluşturdu. Beslenme ve sağlık bilimlerindeki gelişme birçok yeni kavram ve tarzlar ortaya koydu.Özellikle de gelişmiş ülkelerde sağlıklı beslenme konusunda araştırmaların sürmesi ve neredeyse hergün beslenme bilimine ait yeni yeni öneriler açıklanması artık kafaları karıştıracak hale geldi. Bunun sonucunda ise kalsiyum katkılı sütler, az yağlı ürünler, düşük kalorili yiyecekler, enerji veren içecekler gibi birçok ürün ortaya çıktı. Belki de kendi kendinize soruyorsunuz;Yeterli besleniyor muyum?Dengeli besleniyor muyum?Doğru besleniyor muyum?Yoksa bunların üçü de aynı şeyi mi ifade ediyor?Hayır bu üç kavram aynı şeyi ifade etmiyor.</STRONG>



Bu Konuyu Sosyal Ağ Web Sitelerinde Paylaşabilirsiniz...
 
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
12-21-2009, 07:52 PM
Mesaj: #2
RE: Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri

<P><STRONG>YETERLİ BESLENME<BR><BR>Yeterli beslenme; kişinin yaşamını sürdürmesi için yeteri kadar besini almasını ifade eder ama gerekenden az alırsa yetersiz beslenme olur, ihtiyacından fazla alması halinde ise alınan fazla besinler yağa dönüşerek depolanır. Ancak sadece yeterli beslenmek yetmez.Yeterli beslenirken dengeli beslenmemiz gerekir.Dengeli beslenmek için vücudunuzun ihtiyacı olan enerjiyi tek bir besinle değil vücudun büyümesi,yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan besin öğelerinin her birinden yeter miktarda almak gerekir.Bunun içinde 5 ana başlık altında toplanan her bir besin grubundan (Et grubu, Süt grubu ,Tahıl grubu, Sebze ve meyveler ile az ölçüde yağ ve şeker )1 gün içinde önerilen miktarlar kadar alınmalıdır.Sağlıklı bir yetişkin için yeterli ve dengeli beslenme doğru bir beslenme şeklidir.Ancak kişi egzersiz yapıyorsa veya sağlık problemi varsa veya aldığı bir ilacın besinle etkileşimi varsa yeterli ve dengeli beslenmesi onun doğru beslendiğini göstermez.Doğru beslenme içinde bulunulan özel durumlarla yeterli ve dengeli beslenmenizin bir bütün haline gelmesidir. Örneğin günlük ihtiyacınız olan tüm besin çeşitlerin yeterli ve dengeli miktarda tüketiyor olabilirsiniz ama bunları öğünlere bölmeyip tek bir öğün veya 2 öğüne sığdırarak yapıyorsanız o zaman doğru değil YANLIŞ besleniyorsunuz.Bu nedenle yeterli ve dengeli beslenme kuralları çerçevesinde kendinize en uygun ve doğru beslenmeyi vücudunuzu ve kendinizi tanıyarak bu konudaki uzmanlara danışarak oluşturabilirsiniz. <BR><BR>Sağlıklı bir nesil yetişmesi ve ülkemizin hızla ilerleyen çağı yakalayabilmesi için, bebeklikten itibaren yaşamın her döneminde yeterli ve dengeli beslenme sağlanmalıdır. İnsanlar yetersiz beslendikleri zaman büyüyemezler,sağlıklarını koruyamazlar, mutlu ve başarılı bir yaşama ulaşamazlar.Ancak yetersiz beslenmenin yanı sıra aşırı beslenme de sağlığımızı bozabilir.İhtiyaçtan fazla besin tüketimi çağımızın en önemli ve yaygın hastalıklarından olup yaşamımızı tehdit eden şişmanlık(obesite), şeker hastalığı (diyabet) ve kalp hastalığı gibi hastalıklara neden olur. Özetle; hiçbir hastalığın tedavisi için mucize bir gıda yoktur sağlıklı yaşamın temeli yeterli ve dengeli beslenmedir<BR><BR>Yaz aylarının yaklaşması; insanların akıllarına kumsalları, denizi, güneşi ve o yaşam sevincini kıran çok sıkı diyetleri hatırlatmaktadır. Bütün kış beslenmelerine dikkat etmeyenler iki ay sıkı rejimler uygulayarak gençlik dönemlerindeki vücutlarına sahip olacaklarını zannediyorlarsa yanılıyorlar. Arzu edilen vücuda ve sağlığa kavuşmak isteniyorsa beslenme alışkanlıklarının yanında egzersizi ihmal etmemeleri gereklidir. Herkes şu soruyu kendine sormaktadır: Hayat boyu diyet yapabilir miyim? Hiç kimse hayat boyu diyet yapamaz ama doğru beslenme alışkanlığıyla sağlıklı yaşama kavuşulabilir. Vücudunuzdaki fazla yağı atmak için egzersizle beraber sağlığınız ön planda olarak, hazırlanacak beslenme programını takip ederek istediğiniz sonucu alabilirsiniz. Bu aşamadan sonra daha rahat ama bilinçli beslenme ve egzersiz progr..... devam edebilirsiniz.<BR>Doğru beslenme aşağıdaki maddeleri uygulamakla mümkün olabilir:<BR>• Hormonal sistemin doğru çalışmasını sağladığı için gerçek mutluluğu sizinle tanıştırır.<BR>• Yemek yemekten korkmayın yemek yemeyerek metabolizmanızın yüzde 35 az çalışmasını sağlarsınız. Miktar; besin dengesi ve yemek yeme zamanı büyük önem taşır.<BR>• Öğün atlayarak aç kalmayın, ana öğünlerin arasında acıkıyorsanız ara öğünlerle bastırın.<BR>• Çok fazla yemek yiyerek beyninizde tokluk hissinin oluşmasına izin vermeyin.<BR>• Canınızın istediği gıda maddesini ölçülü olarak tüketebilirsiniz.<BR>• Günde iki parmak büyüklüğünde çikolata yiyebilirsiniz.<BR>• Tatlı ihtiyaçlarınızı saat 15.00'e kadar dengeli bir biçimde karşılamaya çalışın. Sütlü tatlıları tercih edin. Meyveler de tatlı ihtiyacını rahatlıkla karşılar.<BR>• Karbonhidratlardan (ekmek, makarna, pilav vs.) kaçmaya çalışmayın, ölçülü ve dengeli olarak yiyebilirsiniz.<BR>• Proteinleri (et, süt, kuru baklagiller vs.) yemeye çalışın, hiçbir gıda maddesi vücutta yağ yakımını sağlamaz. <BR>• Bol su için, kahve, diyet içecekler, alkol vücudun su ihtiyacını karşılamaz.<BR>• Gıda maddelerinden alacağımız yağlar vücudunuz için büyük önem taşır. Yalnız tüketilecek yağın miktarı ve cinsi önemlidir.<BR>• Çok yiyerek, egzersiz yapmayarak, fazla alkol alarak, vücudunuza, psikolojinize ve metabolizmanıza taşıdığınız olumsuz faktörleri düşünerek alışkanlıklarınızı değiştirmeye çalışın. Doğru, dengeli ve düzenli yemek yiyin. Mutluluk sizin elinizde.<BR>Besin Grupları<BR>İnsanın beslenmesi için gerekli olan enerji, protein, karbonhidrat, vitamin ve minarellerin yeterli miktarlarda alınması gerekmektedir.Yiyeceklerimiz besleyici değerleri açısından 5 grupta toplanır.</STRONG>



Bu Konuyu Sosyal Ağ Web Sitelerinde Paylaşabilirsiniz...
 
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
12-21-2009, 07:53 PM
Mesaj: #3
RE: Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri

<P><STRONG>1. Grup: Et,tavuk,balık,sakatat,yumurta,kurubaklagiller.<BR>Bu gruptaki besinler protein ,demir, çinko ve B vitaminlerinden zengindirler. Ayrıca enerjide verirler.1 günde ,bu grup besinlerin bir veya birkaçından karışık olarak 2 -3 porsiyon yenilmelidir. Fazla tüketildiğinde ,kolesterol , gut, hipertansiyon vb sağlık sorunlarını ortaya çıkartabilir.<BR><BR>2. Grup: Süt,yoğurt,peynir,vb.<BR>Bu grup ,kemiklerimiz ve dişlerimizin sağlığı için gerekli olan kalsiyumdan zengindir. Ayrıca temel besin öğelerimizden protein, karbonhidrat ile vitaminler açısından A ve B vitaminlerinin bir çoğu için de iyi kaynak sayılır.Bu gruptan ,günde 1-3 porsiyon yenilmesi önerilmektedir.<BR><BR>3. Grup: Sebze, ve meyveler.<BR>C vitaminini ,bazı mineraller ve posa ihtiyacımızı bu grup besinlerden karşılarız.Kış ve yaz meyve ve sebzelerinin hepsi bu gruba dahildir.<BR>Yeşil yapraklı sebzeler , C vitamininin yanı sıra A ve B vitaminlerinden,havuç A vitamininden zengindir. Bu gruptaki yiyeceklerden günde3-5 porsiyon tüketmek gerekmektedir.<BR>Mevsiminde doğal olarak yetişen meyve ve sebzeler özelikle tercih edilmelidir.<BR>Özellikle yaz aylarında likopen ve A vitamininden zengin olan domates ve kış aylarında da portakal ve mandalina tüketimine özen gösterilmelidir.<BR><BR>4 . Grup: Tahıllar,ekmek,makarna,pirinç,bulgur,çorbalar,unlu mamuller.<BR>Bu grup besinler temel enerji kaynağımız olarak günlük beslenmemizde yerini almaktadır.Ayrıca B1 vitamini ve bitkisel proteinlerin kaynağı olarak kullanılmaktadırlar. <BR>Genel olarak ,yetişkin bir kişi için her öğünde 2 dilim ekmek veya günlük 6-11 porsiyon tahıl grubu gıda tüketimi yeterli olmaktadır.<BR>Enerji ihtiyacı yüksek olan işçi sporcu vb. fiziksel aktivitesi yüksek olan bireylerde , bu miktarlar aktivitenin durumuna göre arttırılabilir.<BR>Ş,şmanlık sorunu olan fiziksel aktivitesi sınırlı ve, sedanter yaşama sahip veya yaşlı bireylerde, ekmek veya tahıl grubu diğer besinlerden 1 porsiyon tüketmek , şişmanlık sorununu ortadan kaldırmak adına kullanılabilir. <BR><BR>5. Grup: Yağlar,şeker,salça-sos,ve baharatlar. <BR>Lezzet vermek amacıyla kullanılan yiyecek grubudur. Yağlar,lezzet verici olarak kullanılan ,yüksek enerji veren ve dikkatli tüketilmesi gereken yiyeceklerdir.<BR>Yağların , şekerlerin ve özelikle hazır sos veya lezzet arttırıcıların fazla kullanılması , fazla alınması çeşitli sağlık sorunlarına ve özellikle şişmanlığa ,kolesterolün yükselmesine ,diş çürüklerine, şeker hastalığına neden olabilmektedir. <BR><BR>DENGELİ VE YETERLİ BESLENME , açısından günlük besin tüketiminde , değişik besin gruplarının bir arada ve yeterli miktarlarda alınması ,sağlığın korunması açısından son derece önemlidir.</STRONG>



Bu Konuyu Sosyal Ağ Web Sitelerinde Paylaşabilirsiniz...
 
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
12-21-2009, 07:53 PM
Mesaj: #4
RE: Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri

<P><STRONG>Çocuklarda Beslenme<BR><BR>Genel bilgi<BR><BR>Bedensel ve ruhsal gelişme aşamasında beslenmenin çok önemli etkileri vardır. Örneğin, küçük yaşlarda uzun süreli yetersiz albümin ağırlıklı bir beslenme, önemli bedensel ve ruhsal yeteneklerin gelişimini aksatır. Gereğinden fazla beslenme ise bedensel ve ruhsal verimliliği arttırmaz, yalnızca yağdokunun aşırı gelişmesini sağlar. Tombul bir çocuk ince yapılı bir çocuktan daha sağlıklı değildir. Bir hastalık sırasında, yağdokuları gelişmiş tombul bir çocuğun daha fazla yedek güce sahip olacağı kanısı doğru değildir. İnce yapılı çocuklar daha dayanıklıdır ve genelde pek çok hastalığı daha kolay atlatabilirler. Çocukluktaki aşırıbesi alışkanlığı çoğunlukla yetişkinlikte de sürdürülür. Yetişkinlikte aşırıbesi ise hastalıklara yatkınlık ve kısa bir ömür anl..... gelir. Çocuğun gelişimindeki, bebekliği(1. yaşın sonuna kadar), küçük çocukluğu (6. yaşın sonuna kadar) ve okul çocukluğu (7-15 yaş arası) aşamalarının dikkatle izlenmesi gerekir. Bu gelişme aşamalarının her birinin beslenmede ayrı bir özelliği vardır.<BR><BR>Önemli: Küçük çocukların ve okul çocuklarının beslenmeleriyle ilgili ayrıntıları aşağıdaki bölümde bulabilirsiniz.<BR><BR>Öğünler<BR><BR>Bir çocuğa değişik ve iştah açıcı biçimde hazırlanmış çok yönlü yemekler yedirilmelidir. Önemli olan, öğün saatlerinin belirli bir düzene oturtulmasıdır. Arada bir şeyler atıştırmak diye de bilinen zamansız beslenmek, çocuklarda iştahın oluşumunu önler. Yemekler sakin ve huzurlu bir ortamda yenilmelidir. Sağlıklı bir iştahın oluşması için başlıca şart, çocuğun dışarıda gönlünce koşup oynaması ve yeterince uyumasıdır.</STRONG>



Bu Konuyu Sosyal Ağ Web Sitelerinde Paylaşabilirsiniz...
 
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
12-21-2009, 07:53 PM
Mesaj: #5
RE: Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri

<P><STRONG>Enerji ihtiyacı<BR><BR>İnsan, tam bir bedensel ve zihinsel dinlenme sırasında bile, temel tüketim olarak adlandırılabilecek bir enerji harcar. Her tür hareketlilik ve gelişme için de ayrıca enerjiye ihtiyaç vardır. Bu enerjiyi, albümin, yağ ve karbonhidrat içerikli besinler sağlar. Bedenin her kilosunun günlük enerji ihtiyacı çocukluk yılları boyunca belirli bir azalma gösterir. Bunun nedeni, temel tüketim ve gelişme için gerekli olan enerji ihtiyacının azalmakta oluşudur. Buna karşın, günlük enerji tüketimi yaşın ilerlemesiyle paralel olarak artış gösterir. 14-15 yaşındaki kızlar enerji tüketiminde günlük 2400-2700 kaloriye ulaşırlar. Oğlanlarda ise, enerji ihtiyacı ancak gençlik yıllarında, yani 15-18 yaşlarında artış göstererek, günlük 3000-3500 kaloriye kadar çıkar.</STRONG><BR>



Bu Konuyu Sosyal Ağ Web Sitelerinde Paylaşabilirsiniz...
 
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
12-21-2009, 07:53 PM
Mesaj: #6
RE: Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri

<P><STRONG>Sıvı ihtiyacı<BR><BR>Bedende pek çok önemli işlevi olan su vazgeçilemez bir besin maddesidir. Dokuların gelişimi için suya ihtiyaç vardır. Metabolizma atıklarını ve tuzları dışkılamada görev yapan idrar, su olmadan oluşamaz. Bedenin her gün aldığı sıvı miktarının yarısı, solunum yolları ve deri üzerinden dışkılanır. Bağırsak yoluyla dışkılanan katı dışkının oluşabilmesi için de suya ihtiyaç vardır. Çocukların yaşlarının küçüklüğü oranında, beden ağırlığının her bir kilosu daha fazla sıvıya ihtiyaç duyar. Günlük sıvı ihtiyacının yarıya yakını su ve benzeri içeceklerle karşılanır. İhtiyaç duyulan toplam sıvı ihtiyacının öteki yarısı ise, tükettiğimiz besin maddelerinde mevcuttur. Katı yiyecekler olarak adlandırılan ekmek, et, peynir ve yumurtadaki sıvı miktarı %40-70 civarındadır. Patates, meyve ve sebze ise neredeyse %90 oranında su içerir.</STRONG><BR>



Bu Konuyu Sosyal Ağ Web Sitelerinde Paylaşabilirsiniz...
 
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
« Önceki | Sonraki »
Cevapla  Gönder 


Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  MULTIPLE SKLEROZ HASTALARI ICIN BESLENME ONERILERI spring27 0 550 06-07-2010 04:23 AM
Son Mesaj: spring27
  KANSIZLIK (ANEMI) TEDAVISINDE BESLENME ONERILERI spring27 0 569 06-07-2010 04:13 AM
Son Mesaj: spring27
  Beslenme Nedir? xxstyle 0 557 05-20-2010 01:01 AM
Son Mesaj: xxstyle
  Fastfood alımı veya abur-cubur beslenme alışkanlığı Bülent 3 787 05-16-2010 12:23 AM
Son Mesaj: beymenbeyi
  DİABET VE BESLENME Hy_Tr 8 1,534 12-21-2009 08:24 PM
Son Mesaj: Hy_Tr
  Davranışlarımız ve Beslenme Hy_Tr 2 910 12-21-2009 08:15 PM
Son Mesaj: Hy_Tr
yeni Osteoropoz ve beslenme Hy_Tr 1 704 12-21-2009 08:08 PM
Son Mesaj: Hy_Tr
  Sporcularda beslenme Hy_Tr 3 965 12-21-2009 08:08 PM
Son Mesaj: Hy_Tr
  çocuklarda beslenme Hy_Tr 3 1,021 12-21-2009 07:59 PM
Son Mesaj: Hy_Tr
  0-6 ay da beslenme: Hy_Tr 2 948 12-21-2009 07:57 PM
Son Mesaj: Hy_Tr

Forum'a Git:

Harika-Yorumlar Konu Bağlantı Araçları : Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Önerileri
Etiketler :  
Site Ekle ,harika , yorum , yorumla , yorumlar , forum oyun , spor forum , site tanıt , websiteni ekle , paylaşım , haber yorum, şiir , resim ekle , site ekle , site tanıtım , yorumcu , office , harika site , vidyo , güzel yorumlar , resim yorumlari , rüya yorumları , grafik , tasarim , harika resimler , manzara resimleri , ilizyon, program indir, download, yükle, bedava indir, ücretsiz izle
Harika Konu Linki :  
Sitene Ekle Html Kodu :  
Link Ekle - URL Adresi :  


İletişim | www.harikayorumlar.com | Yukarıya dön | İçeriğe Dön | Hafif Sürüm | RSS
Türkçe Çeviri: MyBB
Powered By: MyBB - Tema Hakları= HaRiKa YoRuMLaR a Aittir!!

Dikkat!!Sitemizdeki mp3 ler tanıtım amaçlı eklenmiştir. Lütfen bilgisayarınızdan 24 saat içinde siliniz.Sitemizdeki paylaşımlar da alıntı olanların belirtilmesi gerekir ayrıca sitemizden alıntı yapıldığında harikayorumlar.com eklenmesi zorunludur!!

Harika Rss / Site tanıt /Rss Abone /         Ücretsiz Site Ekle / Forum Arama / Forum /

Harika Arşiv / Site Map1 / Harika Rss /   Websiteni Ekle / Harika İstatistik / İndir /

Yorum / Site Map 2 / Yorum Nedir? /      Harika Manzaralar / Yorumla / Reklam Ver /

Site Map 4 / Site Map 3 / Site Map 5 /     Günün Yorumları /Haber Yorum, Son Dakika Haberler Tag Cloud GebzeTncl